Polskie Elektrownie Jądrowe sp. z o.o to spółka celowa, która odpowiada za bezpośrednie przygotowanie i realizację procesu inwestycyjnego budowy pierwszej polskiej elektrowni jądrowej. Spółka będzie realizowała wszelkie działania w sferze technicznej, technologicznej, organizacyjnej i formalno-prawnej, związane z budową pierwszej elektrowni jądrowej w Polsce. Aktualnie poszukujemy kandydatów na stanowisko:
Starszy Specjalista Finansowania
Twój zakres obowiązków:
- Udział w monitorowaniu płynności finansowej Spółki, w tym środków na działalność bieżącą oraz na realizację przedsięwzięć inwestycyjnych Spółki
- Aktywny udział w opracowaniu strategii zarządzania środkami pieniężnymi lub ich ekwiwalentami (w tym m.in. obligacje), a także realizacja przyjętej strategii
- Aktywny udział w opracowaniu strategii zabezpieczenia Spółki przed ryzykiem walutowym oraz, w perspektywie potencjalnego finansowania dłużnego, ryzykiem wynikającym ze zmienności stóp procentowych
- Monitoring rozliczeń istotnych kontraktów Spółki stanowiących jej zobowiązania, w tym m.in. dotyczących realizacji płatności vs ich kontraktowy harmonogram
- Bieżący kontakt z bankami relacyjnymi, m.in. w zakresie: obsługi rachunków Spółki (w tym m. in. bieżących i powierniczych), obsługi operacyjnej (nadawanie i odbieranie dostępów użytkownikom, realizacja wniosków systemowych, wydawanie i zastrzeganie kart płatniczych), produktów kredytowych, itp
- Rzetelne i terminowe sporządzanie raportów (w tym m.in. płynnościowych, wykonania umowy inwestycyjnej oraz otwartej pozycji walutowej) płynnościowych zgodnie z oczekiwaniem kierownictwa / organów korporacyjnych
- Aktywny udział w opracowywaniu i operacjonalizacji strategii wdrażania w Spółce rachunkowości zabezpieczeń oraz VAR
- Aktywny udział w pracach związanych z wyborem, opracowaniem zakresu działań i zatrudnieniem odpowiednich doradców niezbędnych do zapewnienia ww. celów
- Współpraca z poszczególnymi jednostkami w Spółce w zakresie wymiany niezbędnych informacji oraz wzajemnego wsparcia
- Przestrzeganie porządku dyscypliny pracy, przepisów BHP i przeciwpożarowych, ogólnie obowiązujących procedur, instrukcji i dokumentów wewnętrznych firmy
- Współpraca z instytucjami finansowymi krajowymi i zagranicznymi jak również licznymi doradcami w celu doprowadzenia do pozytywnego zakończenia procesu pozyskania finansowania dla Projektu
- Praca na nad dokumentami finansowymi (term-sheet, umowa kredytowa, umowy zabezpieczeń) – proponowanie zapisów oraz negocjowanie warunków z zewnętrznymi podmiotami
- Praca z modelem finansowym
Wymagania:
- Wykształcenie na kierunkach: finanse, bankowość, ekonomia, rachunkowość lub pokrewne
- Znajomość zasad funkcjonowania rynków finansowych oraz instrumentów finansowych stosowanych przez przedsiębiorstwa w celu właściwego zarządzania ich płynnością oraz zabezpieczenia Spółki przed ryzkiem zmienności kursów walutowych i stóp procentowych
- Umiejętność modelowania
- Bardzo dobra znajomość pakietu MS Office, bardzo dobra znajomość Excel i PowerPoint
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B2/C1
- Umiejętność analitycznego myślenia, terminowość, odpowiedzialność, dokładność i precyzja w wykonywaniu zadań, łatwość nawiązywania kontaktów
- Poświadczenie bezpieczeństwa osobowego upoważaniającego do dostępu do dokumentów niejawnych o klauzuli co najmniej „poufne” lub gotowość do poddania się, po dokonaniu zatrudnienia, procedurze sprawdzającej związanej z uzyskaniem poświadczenia bezpieczeństwa upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych
Mile widziane:
- Wiedza specjalistyczna z zakresu rynków finansowych, szczególnie wiedza na temat rynków surowcowych i energii
- Uprawnienia Doradcy Inwestycyjnego, CFA
- Umiejętność obsługi programów SAP, Bloomberg
To oferujemy:
- Możliwości rozwoju zawodowego oraz ciekawe wyzwania
- Udział w unikalnym na skalę Polski projekcie inwestycyjnym o charakterze strategicznym
- Praca w ambitnym i dynamicznie rozwijającym się zespole
- Atmosferę wsparcia i współpracy
- Atrakcyjne wynagrodzenie i system nagradzania
- Benefity pozapłacowe