ZMID instytucją o największym zaufaniu na rynku finansowym!

ZMID najbardziej zaufaną instytucją rynku finansowego w Polsce

ZWIĄZEK MAKLERÓW I DORADCÓW CIESZY SIĘ NAJWIĘKSZYM ZAUFANIEM NA RYNKU!

Najbardziej zaufana instytucja rynku finansowego w Polsce

Zwycięstwo w trwającym przez cały lipiec badaniu Gazety Giełdy Parkiet, gdzie oddano prawie 1400 głosów na 14 różnych instytucji to nasz wielki sukces! Serdecznie dziękujemy wszystkim za okazane nam zaufanie i obiecujemy zrobić wszystko żeby w kolejnym być nie tylko jedynymi, którzy przekroczą barierę 4 punktów, ale również jedynymi którzy zbliżą się do 5!


Gorąco zachęcamy do przeczytania poniżej pełnego artykułu zamieszczonego w dzisiejszym wydaniu GG Parkiet, wraz z wypowiedzią Prezesa Zarządu ZMID – Pawła Cymcyk!

kliknij w obrazek aby przeczytać artykuł w wersji PDF

ZMID z największym zaufaniem na rynku finansowym!
ZMID z największym zaufaniem na rynku finansowym!

Poniżej zamieszczamy również transkrypcję wywiadu z plików PDF.

Czy zaufanie na rynku finansowym i kapitałowym naprawdę jest takie ważne?

Zaufanie jest najważniejsze. To najcenniejsze aktywo, dlatego że każde spotkanie, rozmowa czy transakcja opiera się na zaufaniu. W ujęciu ekonomicznym zaufanie ułatwia interesy,  upraszcza procedury i zmniejsza koszty. W wymiarze czysto ludzkim w gronie darzącym się zaufaniem czujemy się lepiej, a rozmawia się przyjemniej. Wraz ze wzrostem zaufania rośnie cały rynek finansowy, na którym funkcjonują poszczególne instytucje. Zatem każdy zyskuje na wzroście zaufania, bo pojawia się więcej klientów, którzy inwestują bezpośrednio lub pośrednio, a ich kapitał ostatecznie trafia na rynek. Przekłada się to także lepszą percepcję i wyższą ocenę dla zawodów finansowych.

Jak wynika z naszej ankiety ZMID cieszy się dużym zaufaniem na rynku. Jak pan myśli z czego to wynika?

To efekt 25-lat pracy – zaangażowania poprzednich Prezesów, członków Zarządu, a także wszystkich aktywnych członków Związku, którym chciałbym serdecznie podziękować. Z pewnością przyczyniły się do tego także projekty realizowane w ostatnich latach przez ZMID takie jak Igrzyska Maklerów oraz intensywne działania w zakresie szkoleń i Biura Karier. To przedsięwzięcia, które kierujemy do wszystkich zainteresowanych rynkiem finansowym, co pozwala nam budować markę i zaufanie do działań Związku.

Zaufanie nie jest dane raz na zawsze. Co ZMID zamierza zrobić, aby go nie stracić?

Zaufanie to niezwykle cenne, ale także kruche aktywo. Buduje się je latami, a stracić można szybko. Jako ZMID planujemy dalej działać zgodnie ze strategią opartą na 3 filarach: Integracji, Karierze i Edukacji, czyli takim unikalnym wydaniu „IKE”, który to skrót jest synonimem długoterminowego działania. Ponadto liczymy, że nadchodząca Konferencja 25-lecia ZMIDu, odbywająca się 25.10.2016, koncentrująca się na pracy i edukacji będzie umacniać pozytywne postrzeganie Związku w szerokim gronie. 

Ludzie rynku otwarcie mówią, że trzeba zwiększyć zaufanie do niego. Myśli pan, że to się uda? Jaką rolę w budowaniu tego zaufania powinny odgrywać instytucje, takie jak ZMID?

Jestem optymistą i myślę, że się uda. Jednocześnie jako realista oczekuję efektów za kilka lat. Edukacja i budowa zaufania w czasach komunikacji cyfrowej jest możliwa bardziej niż kiedykolwiek. Umożliwia dotarcie do nowych osób oraz do tych z negatywnymi odczuciami. Budowanie zaufania i edukacja to dwie rzeczy, które warto i które opłaca się robić. Zilustruję to prostą analogią: lecąc samolotem nie winimy pilota za złą pogodę. Dlaczego ? To efekt zaufania do pilota, do konkretnej osoby, a nie samolotu, czy linii lotniczej. Zaufania, że pilot zrobi wszystko co jest w moim, czyli pasażera, najlepszym interesie. Z kolei edukacja powoduje, że nie kupuję biletu z obietnicą wielu atrakcji po podejrzanie niskiej cenie. Inwestycje to taka finansowa podróż – wiemy gdzie jesteśmy, wiemy gdzie chcemy dolecieć, nie mamy wpływu na warunki zewnętrzne, a w czasie podróży jesteśmy zajęci innymi sprawami. Wystarczy, że instytucje działające na rynku będą dobrymi pilotami i przewodnikami.