Skarbiec TFI SA powstało w 1997 roku, jako piąte towarzystwo funduszy inwestycyjnych w Polsce. Jesteśmy licencjonowaną instytucją finansową, zarządzamy funduszami inwestycyjnymi i portfelami przestrzegając zasad ograniczania ryzyka inwestycyjnego. Oferujemy fundusze dostosowane do różnorodnych potrzeb inwestorów zarówno pod względem oczekiwanej stopy zwrotu, jak i poziomu akceptowanego ryzyka inwestycyjnego. Obecnie zarządzamy funduszami i subfunduszami, w których zgromadzono aktywa o wartości ponad 5 mld złotych. Zostaliśmy wielokrotnie wyróżnieni prestiżowymi nagrodami, w tym za innowacyjność oraz rentowność zarządzanych funduszy. Aktualnie poszukujemy kandydatów na stanowisko:
Starszy specjalista zarządzania ryzykiem
Twój zakres obowiązków:
- Udział w procesie zarządzania ryzykiem funduszy inwestycyjnych oraz Towarzystwa
- Bieżące monitorowanie poziomu ryzyka z wykorzystaniem systemów i narzędzi analitycznych
- Opracowywanie oraz przeprowadzanie testów warunków skrajnych
- Rozwój i optymalizacja narzędzi wspierających pomiar i raportowanie ryzyka
- Udział w procesie weryfikacji wycen aktywów
- Przygotowywanie materiałów dla Komitetów Ryzyka Inwestycyjnego i Operacyjnego
- Współtworzenie raportów dla Zarządu, Rady Nadzorczej, KNF i audytorów
- Monitorowanie zmian regulacyjnych i wdrażanie ich w obszarze ryzyka
- Współtworzenie i aktualizacja dokumentacji dotyczącej zarządzania ryzykiem (polityki, procedur, regulaminów, profili ryzyka funduszy, itp.)
- Współpraca z biegłymi rewidentami w zakresie oceny systemu zarządzania ryzykiem
Wymagania:
- Doświadczenie w obszarze zarządzania ryzykiem finansowym (preferowane TFI, dom maklerski, bank lub firma doradcza)
- Dobra znajomość zasad funkcjonowania funduszy inwestycyjnych, przepisów prawa i regulacji nadzorczych (KNF, ESMA)
- Umiejętność analizy danych finansowych i pracy z narzędziami analitycznymi
- Dobra znajomość języka angielskiego
- Atutem będzie znajomość Python, SQL lub VBA i umiejętność tworzenia własnych narzędzi wspierających analizę ryzyka
To oferujemy:
- Możliwość współtworzenia nowoczesnego systemu zarządzania ryzykiem w instytucji finansowej o ugruntowanej pozycji rynkowej
- Środowisko pracy oparte na profesjonalizmie, współpracy i zaufaniu
- Realny wpływ na procesy i decyzje w obszarze ryzyka
- Możliwość rozwoju kompetencji analitycznych i technicznych
- Elastyczny model pracy