Izba Rozliczeniowa Giełd Towarowych S.A. (IRGiT) to instytucja odpowiedzialna za rozliczanie finansowe transakcji giełdowych oraz za bezpieczeństwo rozliczanych przez izbę rynków. Obecnie Izba prowadzi rozliczenia i rozrachunek transakcji zawieranych na Towarowej Giełdzie Energii, wykorzystując nowoczesne systemy informatyczne i własne modele rozrachunku. IRGiT gwarantuje pełne bezpieczeństwo obrotu na TGE poprzez system gwarantowania rozliczeń. Wdrożone rozwiązania systemowe i procedury kontrolne skutecznie chronią uczestników rynku przed wszelkimi ryzykami, w tym związanymi z niewypłacalnością uczestników giełdy. Każdego dnia IRGiT obsługuje transakcje ponad 50 członków bezpośrednich oraz ponad 200 klientów domów maklerskich, współpracujących z 10 bankami płatnikami. Aktualnie poszukujemy kandydatów na stanowisko:
Starszy Specjalista Zarządzania Ryzykiem
Zakres Twoich zadań:
- Uczestniczenie i wpływanie na kształt prac w zadaniach i projektach rozwojowych w zakresie modeli zarządzania ryzykiem, jak również w zakresie rozwoju nowych segmentów rynków towarów giełdowych i instrumentów finansowych w ramach TGE oraz GK GPW
- Przygotowywanie analiz i raportów
- Realizowanie bieżących zadań Działu Zarządzania Ryzykiem
- Reprezentowanie IRGiT w kontaktach z klientami w zakresie zarządzania ryzykiem
Wymagania:
- Wykształcenie wyższe (preferowane kierunki: ekonomia, metody ilościowe, statystyka, matematyka, finanse)
- Co najmniej 3 lata doświadczenia w pracy na stanowisku związanym z zarządzaniem ryzykiem
- Znajomość zasad zarządzania ryzykiem, w szczególności ryzykiem rynkowym lub/i kredytowym kontrahenta (VaR, Stress Testing, Backtesting)
- Wysokie umiejętności analityczne
- Bardzo dobra znajomość MS Excel oraz MS PowerPoint (prezentacja danych)
- Bardzo dobra znajomość zagadnień dot. rynku kapitałowego
- Bardzo dobra znajomość języka angielskiego
Mile widziane:
- Znajomość zasad zarządzania ryzykiem w izbach rozliczeniowych lub podmiotach prowadzących działalność rozliczeniową
- Znajomość VBA lub Python
- Znajomość zasad rozliczeń i rozrachunku w izbach rozliczeniowych,
- Doświadczenie w prowadzeniu projektów
Oferujemy:
- Zatrudnienie w stabilnej firmie o ugruntowanej pozycji na rynku
- Umowę o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy
- Konkurencyjne wynagrodzenie oraz system premiowy
- Przyjazną atmosferę w pracy, w której dzielimy się wiedzą i doświadczeniem
- Możliwość stałego podnoszenia kwalifikacji zawodowych (szkolenia)
- Bogaty pakiet benefitów m.in. prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie na życie, system kafeteryjny, dofinansowanie do wypoczynku, Pracowniczy Program Emerytalny
- Możliwość nabycia oraz poszerzenia wiedzy z obszaru funkcjonowania rynków towarowych i finansowych
- Udział w ciekawych projektach
- Możliwość pracy zdalnej