Starszy specjalista ds. ryzyk finansowych

PLUS BANK S.A. to bank, który posiada ponad 25 letnią tradycję (w latach 1991-2013 był obecny na rynku pod nazwą INVEST BANK S.A.). Realizuje styl zarządzania oparty na osobistej odpowiedzialności i zaangażowaniu pracownika, w przyjaznej atmosferze pracy, przy wsparciu bardziej doświadczonych pracowników. Obecnie do naszego zespołu poszukujemy kandydata na stanowisko:

Starszy specjalista ds. ryzyk finansowych

 

Twój zakres obowiązków:

  • Udział w procesie zarządzania ryzykiem finansowym (w tym: ryzyka stopy procentowej w księdze bankowej, spreadu kredytowego, płynności, walutowego, cen instrumentów dłużnych, instrumentów pochodnych)
  • Utrzymanie i rozwój modeli/metod oraz narządzi pomiaru ryzyka;
  • Wdrażanie wytycznych i rekomendacji nadzorczych
  • Monitoring poziomu wykorzystania limitów/wartości progowych,
  • Projektowanie i wykonywanie testów warunków skrajnych w zakresie podległych ryzyk
  • Sporządzanie sprawozdań/raportów z zakresu podległych ryzyk na potrzeby organów nadzorczych
  • Sprawozdawanie wyników przeprowadzanych analiz do zarządzających ryzkiem, na komitetach i posiedzeniach Organów Banku
  • Zapewnienie zgodności w zakresie prowadzonej działalności, wdrażanie standardów i udział w opracowywaniu i wdrażaniu regulacji dotyczących zarządzania podległymi rodzajami ryzyka
  • Współpraca z innymi jednostkami organizacyjnymi Banku w zakresie procesu zarządzania ryzykiem w Banku.

Wymagania:

  • Doświadczenie na podobnym stanowisku (ostateczny poziom stanowiska [Specjalista, Starszy specjalista, Główny specjalista lub Ekspert] będzie zależał od kompetencji i doświadczeń zawodowych kandydata)
  • Znajomość polskich i europejskich regulacji oraz metod pomiaru dotyczących ryzyka finansowego
  • Wykształcenie wyższe w zakresie nauk ścisłych lub ekonomicznych (np. finanse, ryzyka finansowe, inwestycje, ekonometria, matematyka)
  • Biegła obsługa komputera i znajomość pakietu MS Office (w tym MS Excel w stopniu zaawansowanym + obsługa VBA na poziomie umożliwiającym działanie na makrach)
  • Znajomość SQL w stopniu umożliwiającym bieżącą pracę na bazach danych
  • Dokładność, skrupulatność oraz odpowiedzialność w realizacji powierzanych zadań
  • Umiejętność efektywnego przyswajania nowej wiedzy i chęć dalszego dzielenia się nią
  • Umiejętność analitycznego myślenia, wyciągania wniosków i rekomendowania rozwiązań
  • Dążenie do samodzielności, poczucie odpowiedzialności za powierzone zadania
  • Dobra organizacja pracy własnej oraz skuteczne jej planowanie pozwalające działać pod presją czasu
  • umiejętność pracy w zespole oraz otwartość na zmiany i nowe wyzwania
  • Mile widziana znajomość podstawy programowania w dowolnym języku (np. Python, R, C++, Java) i znajomość Access

Oferujemy:

  • Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę
  • Stabilne warunki zatrudnienia
  • Możliwość rozwoju zawodowego
  • Przyjazną atmosferę pracy
  • Atrakcyjne wynagrodzenie
  • Dostęp do pakietu socjalnego (pakiet medyczny, karta Multisport, atrakcyjne ubezpieczenie grupowe)
Pamiętaj aby w Twoim CV była poniższa zgoda!
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U.  2018, poz. 1000) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

<<< Aplikuj na to stanowisko >>>


Co się stanie po kliknięciu „APLIKUJ”?

Zostaniesz przeniesiony na oficjalną stronę rekrutacji PLUS BANK, gdzie należy złożyć swoje CV.