PLUS BANK S.A. to bank, który posiada ponad 25 letnią tradycję (w latach 1991-2013 był obecny na rynku pod nazwą INVEST BANK S.A.). Realizuje styl zarządzania oparty na osobistej odpowiedzialności i zaangażowaniu pracownika, w przyjaznej atmosferze pracy, przy wsparciu bardziej doświadczonych pracowników. Obecnie do naszego zespołu poszukujemy kandydata na stanowisko:
Starszy specjalista ds. ryzyk finansowych
Twój zakres obowiązków:
- Udział w procesie zarządzania ryzykiem finansowym (w tym: ryzyka stopy procentowej w księdze bankowej, spreadu kredytowego, płynności, walutowego, cen instrumentów dłużnych, instrumentów pochodnych)
- Utrzymanie i rozwój modeli/metod oraz narządzi pomiaru ryzyka;
- Wdrażanie wytycznych i rekomendacji nadzorczych
- Monitoring poziomu wykorzystania limitów/wartości progowych,
- Projektowanie i wykonywanie testów warunków skrajnych w zakresie podległych ryzyk
- Sporządzanie sprawozdań/raportów z zakresu podległych ryzyk na potrzeby organów nadzorczych
- Sprawozdawanie wyników przeprowadzanych analiz do zarządzających ryzkiem, na komitetach i posiedzeniach Organów Banku
- Zapewnienie zgodności w zakresie prowadzonej działalności, wdrażanie standardów i udział w opracowywaniu i wdrażaniu regulacji dotyczących zarządzania podległymi rodzajami ryzyka
- Współpraca z innymi jednostkami organizacyjnymi Banku w zakresie procesu zarządzania ryzykiem w Banku.
Wymagania:
- Doświadczenie na podobnym stanowisku (ostateczny poziom stanowiska [Specjalista, Starszy specjalista, Główny specjalista lub Ekspert] będzie zależał od kompetencji i doświadczeń zawodowych kandydata)
- Znajomość polskich i europejskich regulacji oraz metod pomiaru dotyczących ryzyka finansowego
- Wykształcenie wyższe w zakresie nauk ścisłych lub ekonomicznych (np. finanse, ryzyka finansowe, inwestycje, ekonometria, matematyka)
- Biegła obsługa komputera i znajomość pakietu MS Office (w tym MS Excel w stopniu zaawansowanym + obsługa VBA na poziomie umożliwiającym działanie na makrach)
- Znajomość SQL w stopniu umożliwiającym bieżącą pracę na bazach danych
- Dokładność, skrupulatność oraz odpowiedzialność w realizacji powierzanych zadań
- Umiejętność efektywnego przyswajania nowej wiedzy i chęć dalszego dzielenia się nią
- Umiejętność analitycznego myślenia, wyciągania wniosków i rekomendowania rozwiązań
- Dążenie do samodzielności, poczucie odpowiedzialności za powierzone zadania
- Dobra organizacja pracy własnej oraz skuteczne jej planowanie pozwalające działać pod presją czasu
- umiejętność pracy w zespole oraz otwartość na zmiany i nowe wyzwania
- Mile widziana znajomość podstawy programowania w dowolnym języku (np. Python, R, C++, Java) i znajomość Access
Oferujemy:
- Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę
- Stabilne warunki zatrudnienia
- Możliwość rozwoju zawodowego
- Przyjazną atmosferę pracy
- Atrakcyjne wynagrodzenie
- Dostęp do pakietu socjalnego (pakiet medyczny, karta Multisport, atrakcyjne ubezpieczenie grupowe)