Specjalista Kontroli Operacji Finansowych

Bank Gospodarstwa Krajowego to polski bank rozwoju – jedyna taka instytucja w Polsce. Bank aktywnie wspiera rozwój społeczno-gospodarczy kraju. Realizując strategiczne projekty rozwojowe, finansuje m.in. największe inwestycje infrastrukturalne, zwiększa dostęp Polaków do mieszkań oraz pobudza przedsiębiorczość polskich firm w kraju i za granicą. Dbając o zrównoważony rozwój kraju, bank jest obecny w każdym regionie Polski. W 2018 r. rozpoczął ekspansję, otwierając przedstawicielstwa zagraniczne, które dziś działają już w Brukseli, Frankfurcie, Londynie i Amsterdamie. BGK ma unikalne doświadczenie w finansowaniu, inwestowaniu, udzielaniu poręczeń i gwarancji oraz dystrybucji funduszy unijnych. Podstawą działalności BGK jest odpowiedzialny, etyczny i zrównoważony biznes, dlatego bank podejmuje szereg inicjatyw promujących przedsiębiorczość, innowacje, ekologię i uczciwe traktowanie pracowników, partnerów i klientów. BGK jest pracodawcą dostępnym dla osób ze szczególnymi potrzebami.Obecnie poszukujemy kandydatów na stanowisko:

Specjalista Kontroli Operacji Finansowych

 

Twój zakres obowiązków:

  • Zapewnienie poprawnej parametryzacji systemu front-office w zakresie wyceny instrumentów finansowych oraz zapewnienie procesu wyceny i kalkulacji wyniku w zakresie transakcji realizowanych przez obszar skarbu
  • Zapewnienie parametryzacji oraz monitorowanie limitów w zakresie transakcji realizowanych przez obszar skarbu
  • Zapewnienie bieżącego raportowania na potrzeby obligatoryjne i wewnętrzne w zakresie transakcji realizowanych przez obszar skarbu
  • Wsparcie obszaru skarbu i innych komórek organizacyjnych w obsłudze systemu front-office
  • Tworzenie metod i utrzymywanie procedur wyceny instrumentów finansowych do wartości godziwej oraz zasad obsługi i kontroli transakcji realizowanych przez obszar skarbu
  • Uzgadnianie danych o instrumentach finansowych pomiędzy systemami
  • Wyznaczanie ekspozycji na potrzeby wymiany zabezpieczeń z tytułu umów zabezpieczających
  • Zapewnienie poprawności przeprowadzania procesu uzgodnienia cen transakcyjnych z cenami rynkowymi w zakresie transakcji obszaru skarbu
  • Opiniowanie wewnętrznych regulacji prawnych oraz opiniowanie umów zabezpieczających z klientami/kontrahentami

Wymagania:

  • Wykształcenie wyższe, preferowane kierunki: ekonomia, finanse, bankowość, matematyka, statystyka, ekonometria, informatyka
  • Doświadczenie w obszarze zarządzania ryzykiem finansowym lub obszarze skarbu
  • Znajomość instrumentów finansowych i zasad ich wyceny
  • Znajomość podstawowych miar ryzyka finansowego
  • Znajomość MS Office, głównie Excel i VBA
  • Znajomość systemów transakcyjnych do obsługi transakcji skarbowych
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym

Mile widziane:

  • Znajomość SQL, Python
  • Znajomość przepisów zewnętrznych z zakresu zarządzania ryzykiem finansowym i wyceny instrumentów finansowych (CRD/CRR, MSSF)
  • Certyfikat z zakresu ryzyka finansowego (PRM, FRM)

Oferujemy:

  • Zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę
  • Praca w trybie hybrydowym (8 dni zdalnych w miesiącu)
  • Możliwość pracy zdalnej okazjonalnej (do 24 dni w roku)
  • Atrakcyjny system premiowy
  • Komfortowe biuro w doskonałej lokalizacji
  • Przyjazna atmosfera pracy
Pamiętaj aby w Twoim CV była poniższa zgoda!
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U.  2018, poz. 1000) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).


    Zakończyliśmy rekrutację na to stanowisko.

    Aby otrzymać podobne oferty na maila załącz swoje CV

    Imię*
    Nazwisko*
    Email*
    Telefon*


    Plik CV*: (* pola obowiązkowe )