Pekabex od ponad 50 lat jest największym polskim producentem elementów prefabrykowanych oraz generalnym wykonawcą. Ponad 2 tysiące naszych specjalistów zajmuje się projektowaniem, produkcją, logistyką, montażem oraz wykonawstwem i developmentem inwestycji. Produkujemy elementy wykorzystywane do realizacji w nowoczesnej technologii modułowej obiektów takich jak: hale produkcyjne, magazyny, biura, obiekty handlowe, dworce, parkingi, osiedla mieszkaniowe, mosty i tunele, w sześciu fabrykach w Poznaniu, Bielsku-Białej, Mszczonowie, dwóch w Gdańsku, a także w niemieckim Marktzeuln. Prowadzimy inwestycje budowlane w Polsce, krajach skandynawskich i Niemczech. Naszą największą wartością są ambitni, zaangażowani i lubiący swoją pracę ludzie. Działamy odpowiedzialnie i rzetelnie. Do naszego zespołu poszukujemy kandydatów i kandydatek na stanowisku:
Specjalista ds. finansowych
Twój zakres obowiązków:
- Realizacja polityki związanej z zarządzaniem płynnością bieżącą i długoterminową z punktu widzenia jednostkowego oraz skonsolidowanego Grupy Kapitałowej
- Zapewnienie wsparcia w toku realizacji bieżących zadań oraz projektów spółkom Grupy Kapitałowej
- Udział w pozyskiwaniu finansowania zewnętrznego
- Kompleksowa obsługa umów kredytowych oraz bieżąca współpraca z bankami
- Zakup / sprzedaż / obsługa instrumentów finansowych, w tym instrumentów zabezpieczających ekspozycję na ryzyko walutowe i ryzyko stopy procentowej
- Monitoring wystawianych przez spółki zabezpieczeń związanych z umowami kredytowymi
- Przygotowywanie krótkoterminowych i długoterminowych prognoz przepływów pieniężnych
- Raportowanie wewnętrzne, i zewnętrzne; aktualizacja zestawień związanych z finansowaniem, udział w procesie raportowania danych finansowych na GPW
- Udział w implementacji dedykowanych rozwiązań IT
- Tworzenie i aktualizacja instrukcji dotyczących zasad i procedur finansowych
Wymagania:
- Wykształcenie wyższe, preferowane kierunki: finanse, rachunkowość, bankowość, ekonometria, statystyka, inżynieria finansowa lub pokrewne
- Co najmniej 5 lat pracy w obszarze treasury lub finansowym w dużym przedsiębiorstwie
- Znajomość języka angielskiego na poziomie zaawansowanym
- Zaawansowana znajomość pakietu MS Office, w tym w szczególności MS Excel
- Doświadczenie w negocjacjach warunków umów z instytucjami finansowymi
- Znajomość zasad funkcjonowania rynków finansowych
- Wiedza na temat instrumentów finansowych
- Znajomość zasad rachunkowości finansowej oraz standardów sprawozdawczości finansowej oraz rachunkowości zarządczej
- Zaawansowana znajomość produktów i usług bankowych
- Wysoko rozwinięte zdolności analityczne
- Wysoko rozwinięte umiejętności interpersonalne i organizacyjne
- Zaangażowanie i sumienność w realizacji powierzonych zadań
- Umiejętność pracy pod presją czasu
- Komunikatywność oraz umiejętność pracy zespołowej
- Odporność na stres
- Samodzielność
Oferujemy:
- Możliwość nabycia unikalnego doświadczenia w firmie o ugruntowanej pozycji na rynku
- Możliwość rozwoju w pionie finansowo-księgowym
- Niezbędne narzędzia pracy
- Karta Multisport
- Prywatna opieka medyczna
- Dofinansowanie nauki
- 500/1500/2000 PLN za rekomendację pracownika
- Eventy integracyjne dla pracowników i ich rodzin
- Świeże owoce
- Wsparcie z ZFŚS
- Nauka języków obcych
- Możliwość zdobywania uprawnień (budowlanych, projektowych, wykonawczych)
- Udział w projektach (w tym zagranicznych – Szwecja, Niemcy)
- Szkolenia techniczne
- Udział w targach i konferencjach branżowych
- Konkursy dla pracowników
- Wsparcie dla cudzoziemców