Bank Gospodarstwa Krajowego to polski bank rozwoju – jedyna taka instytucja w Polsce. Bank aktywnie wspiera rozwój społeczno-gospodarczy kraju. Realizując strategiczne projekty rozwojowe, finansuje m.in. największe inwestycje infrastrukturalne, zwiększa dostęp Polaków do mieszkań oraz pobudza przedsiębiorczość polskich firm w kraju i za granicą. Dbając o zrównoważony rozwój kraju, bank jest obecny w każdym regionie Polski. W 2018 r. rozpoczął ekspansję, otwierając przedstawicielstwa zagraniczne, które dziś działają już w Brukseli, Frankfurcie, Londynie i Amsterdamie. BGK ma unikalne doświadczenie w finansowaniu, inwestowaniu, udzielaniu poręczeń i gwarancji oraz dystrybucji funduszy unijnych. Podstawą działalności BGK jest odpowiedzialny, etyczny i zrównoważony biznes, dlatego bank podejmuje szereg inicjatyw promujących przedsiębiorczość, innowacje, ekologię i uczciwe traktowanie pracowników, partnerów i klientów. BGK jest pracodawcą dostępnym dla osób ze szczególnymi potrzebami. Do naszego zespołu poszukujemy kandydatów i kandydatek na stanowisku:
Ekspert Kontroli Operacji Finansowych
Twój zakres obowiązków:
- Tworzenie, rozwój oraz zapewnienie poprawnej parametryzacji systemu front-office w zakresie wyceny instrumentów finansowych oraz zapewnienie procesu wyceny i kalkulacji wyniku w zakresie transakcji realizowanych przez obszar skarbu
- Zapewnienie parametryzacji oraz monitorowanie limitów w zakresie transakcji realizowanych przez obszar skarbu
- Zapewnienie bieżącego raportowania na potrzeby obligatoryjne i wewnętrzne w zakresie transakcji realizowanych przez obszar skarbu
- Wsparcie obszaru skarbu i innych komórek organizacyjnych w obsłudze systemu front-office
- Tworzenie, rozwój i utrzymywanie metod i procedur wyceny instrumentów finansowych do wartości godziwej oraz zasad obsługi i kontroli transakcji realizowanych przez obszar skarbu
- Uzgadnianie danych o instrumentach finansowych pomiędzy systemami
- Wyznaczanie ekspozycji na potrzeby wymiany zabezpieczeń z tytułu umów zabezpieczających
- Zapewnienie poprawności przeprowadzania procesu uzgodnienia cen transakcyjnych z cenami rynkowymi w zakresie transakcji obszaru skarbu
- Opiniowanie wewnętrznych regulacji prawnych oraz opiniowanie umów zabezpieczających z klientami/kontrahentami
Wymagania:
- Wykształcenie wyższe, preferowane kierunki: ekonomia, finanse, bankowość, matematyka, statystyka, ekonometria, informatyka
- Doświadczenie co najmniej 4-letnie w obszarze zarządzania ryzykiem finansowym lub obszarze skarbu
- Znajomość instrumentów finansowych i zasad ich wyceny
- Znajomość podstawowych miar ryzyka finansowego
- Znajomość MS Office, głównie Excel i VBA
- Znajomość systemów transakcyjnych do obsługi transakcji skarbowych
- Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym
Mile widziane:
- Znajomość SQL, Python
- Znajomość przepisów zewnętrznych z zakresu zarządzania ryzykiem finansowym i wyceny instrumentów finansowych (CRD/CRR, MSSF)
- Certyfikat z zakresu ryzyka finansowego (PRM, FRM)
Oferujemy:
- Zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę
- Praca w trybie hybrydowym (8 dni zdalnych w miesiącu)
- Możliwość pracy zdalnej okazjonalnej (do 24 dni w roku)
- Atrakcyjny system premiowy
- Komfortowe biuro w doskonałej lokalizacji
- Przyjazna atmosfera pracy