Jesteśmy częścią Grupy BPS – największego w Polsce zrzeszenia Banków Spółdzielczych. Naszym 100% udziałowcem jest Bank Polskiej Spółdzielczości S.A., a swoją działalność prowadzimy od 2010 roku. Aktualnie poszukujemy kandydatów na stanowisko:
Analityk w Zespole ds. zarządzania ryzykiem
Zadania, które będziesz realizować:
- Udział w procesie zarządzania ryzykiem funduszy,portfeli klientów oraz Towarzystw
- Bieżące monitorowanie poziomu ryzyka z wykorzystaniem dedykowanego systemu oraz narzędzi wewnętrznych
- Optymalizacja funkcjonalności dedykowanego systemu do zarządzania ryzykiem
- Tworzenie i optymalizacja narzędzi wspomagających pomiar i raportowanie ryzyka oraz wyników funduszy/portfeli klientów
- Udział w przygotowywaniu materiałów z zakresu zarządzania ryzykiem dla Komitetu Inwestycyjnego lub Komitetu ds. Wycen
- Udział w tworzeniu okresowych raportów na potrzeby wewnętrzne (Zarząd, Rada Nadzorcza) i zewnętrzne (właściciel, KNF)
- Monitorowanie i implementacja zmian wynikających z przepisów prawa, rekomendacji nadzorczych oraz innych regulacji w zakresie zarządzania ryzykiem
- Udział w tworzeniu i modyfikacji dokumentacji dotyczącej zarządzania ryzykiem funduszy i Towarzystwa (polityka, procedury, regulaminy)
- Udział w tworzeniu dokumentacji związanej z wyceną lokat funduszy inwestycyjnych (polityka rachunkowości, statuty, metodyki wyceny lokat niepublicznych, procedury weryfikacji wycen lokat)
- Współpraca z biegłym rewidentem dokonującym oceny
- Udział w zapewnieniu zgodności działalności Towarzystwa ze zmieniającym się otoczeniem regulacyjnym
- Współpraca z innymi jednostkami organizacyjnymi
Nasze wymagania:
- Wykształcenie wyższe w kierunku Matematyka/Finanse/Rachunkowość/Ekonomia
- 3-letnie doświadczenie w instytucji rynku finansowego lub w organach instytucji rynku finansowego – w szczególności w jednostkach odpowiedzialnych za zarządzanie ryzykiem
- Znajomość przepisów prawa (polskich i europejskich) oraz rekomendacji nadzorczych regulujących proces zarządzaniem ryzykiem w Towarzystwie w zakresie FIO i AFI
- Umiejętności analityczne, w tym dobra znajomość analizy finansowej
- Znajomość rynku kapitałowego oraz podstawowych instrumentów finansowych
- Dobra znajomość pakietu MS Office
- Znajomość języka angielskiego
Mile widziane:
- Zaliczone etapy egzaminów z finansów/ryzyka (np. CFA, FRM) lub pokrewnych
- Umiejętność programowania lub analizy danych w VBA/Python/SQL
Oferujemy:
- Możliwość zdobywania umiejętności i doświadczenia w szybko rozwijającej się dziedzinie finansów
- Bezpośredni kontakt i wsparcie ze strony osób o wysokich kwalifikacjach
- Szkolenia organizowane przez podmioty zewnętrzne lub wewnątrz TFI
- Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę
- Pakiet socjalny (prywatna opieka medyczna, karta Multisport, udział w Pracowniczym Programie Emerytalnym)